Ułatwienia dostępu

• Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

WYCIECZKA KLAS IIIA i IIIB DO TORUNIA

6 czerwca klasa III a i III b wybrały się na wycieczkę autokarową do Torunia. Pierwszą atrakcją było pieczenie tradycyjnych pierników w Muzeum Piernika. Poznaliśmy historię wypiekania pierników w Toruniu. Następnie udaliśmy się do Centrum Nowoczesności - Młyna Wiedzy, w którym na każdym z sześciu pięter mogliśmy się świetnie bawić i nauczyć czegoś nowego.

Po zabawie przyszedł czas na zwiedzanie. Wraz z przewodnikiem ubraliśmy krzyżackie peleryny i ruszyliśmy na podbój Torunia. Pan przewodnik zaprowadził nas do Kościoła pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny. Następnie udaliśmy się przed dom Mikołaja Kopernika. Wąskimi uliczkami przeszliśmy pod Krzywą Wieżą, z którą związana jest legenda o pewnym zakochanym zakonniku. Przewodnik zaprowadził nas do Planetarium i tam obejrzeliśmy seans „Cudowna podróż”. Wszyscy byli zachwyceni. Film okazał się być wspaniałą lekcją historii. Przenieśliśmy się kilka wieków wstecz. Mieliśmy także czas na zakup toruńskich pierników, pamiątek i lodów. Nadszedł czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać. To był naprawdę udany wyjazd.