Ułatwienia dostępu

• Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

WYCIECZKA DO POZNANIA

W nagrodę za szczególne zaangażowanie w przygotowanie obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę dnia 27 listopada 2018 roku wzięliśmy udział w wycieczce do Poznania.

Około godziny 09:00 wszyscy z uśmiechami na twarzach dotarliśmy na Plac Adama Mickiewicza. Spotkaliśmy tam naszego przewodnika przebranego za powstańca wielkopolskiego. Na początku podzieliliśmy się na drużyny w celu wykonania zadań wymyślonych przez naczelnika naszej wycieczki. Jednym z takich zadań było na przykład ułożenie mapy Polski z okresu Powstania Wielkopolskiego czy zdobycie Pałacu Cesarskiego. Następnie zwiedziliśmy inne miejsca związane z odzyskaniem przez Poznań niepodległości, między innymi Hotel Bazar. Idąc ulicami miasta mieliśmy okazję wykonać jeszcze wiele ciekawych zadań, które z zaangażowaniem wypełnialiśmy. Nawet rzucanie się na ziemię w czasie rzutu granatem oraz ukrywanie się przed nadjeżdżającymi pociągami pancernymi (patrz: tramwaje) nie sprawiło nam kłopotów. O godzinie 12:00, zaraz po obejrzeniu koziołków na Starym Rynku, poszliśmy do Rogalowego Muzeum Poznania. Dowiedzieliśmy się tam wiele o historii rogala, a także jak owego zrobić. Wielu chętnych do pracy otrzymało czapki kucharskie i mogło wykazać się na przykład wyrabianiem ciasta, wycinaniem kształtów przy pomocy szabli czy lepieniem rogali. Poznaliśmy również gwarę poznańską czyli trochę słownictwa już rzadko używanego: szczuny, pazury, giry, szneki, bany, fefry:) Na koniec naszej wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Powstania Wielkopolskiego. Niektórzy z nas przebrali się w mundury powstańców.

Cała wyprawa była bardzo ciekawa i emocjonująca. Wszyscy wrócili do domów zadowoleni, pełni wrażeń i w dobrych nastrojach.