Ułatwienia dostępu

  • Skalowanie treści 100%
  • Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA

Czytają dzieci, czytają dorośli, czytajmy sobie nawzajem

O zaletach czytania wiedzą wszyscy, ale nie zaszkodzi przypominanie o nich od czasu do czasu. Czytanie książek to nie tylko ciekawa forma spędzania wolnego czasu, zdobywanie nowej wiedzy, ale również rozwijanie wyobraźni, czy wzbogacanie słownictwa, a głośne czytanie dzieciom to również budowanie silnej więzi emocjonalnej. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania (29.09. 2020r.) to święto, którego najważniejszymi beneficjentami są właśnie dzieci. Ustanowione zostało z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku.

Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, poetki, prozaika, autorki bajek, baśni i utworów scenicznych dla dzieci i młodzieży, tłumaczki literatury szwedzkojęzycznej, autorki czasopism dla dzieci.

W naszej szkole Dzień Głośnego Czytania obchodziliśmy właśnie 29 września i był on znakomitą okazją do zaproszenia dzieci do świata książki. Czas pandemii nie pozwolił nam zaprosić do wspólnego czytania gości spoza szkoły, ale i tak udało nam się godnie uczcić to święto.

Klasa Ia wysłuchała w wykonaniu Pani ze świetlicy Magdaleny Felskieji bajki „Trzy małe świnki”, a dzieci z klasy I b poznały bohaterów światowego bestselera „Gruffalo” .W klasie Ic baśń braci Grimm „Złota rybka” zaprezentowała w formie teatrzyku pani logopeda Danuta Murczak.

Uczniowie z klasy IIaz zaciekawieniem wysłuchali czytanej przez panią Adę książki Janiny Porazińskiej „Szewczyk Dratewka”, a w klasie IIb i IIcpoznali losy brzydkiego kaczątka z baśni H.CH.Andersena pod takim samym tytułem. W klasie IIc gościem była Paniwicedyrektor Magdalena Jędraszczak, która oprócz czytania przedstawiła utwór w formie teatrzyku.

Dzieci w klasach trzecich same czytały głośno fragmenty swoich ulubionych książek, a dodatkowo w klasie IIIa wysłuchały czytanej przez swoją Panią baśni Andersena „Głupi Jaś”.

Zachęcamy wszystkich dorosłych: nauczycieli, rodziców, dziadków, ciocie i wujków do głośnego czytania dzieciom przez cały rok. To my kształtujemy postawy i zainteresowania młodego pokolenia, my jesteśmy odpowiedzialni za ich rozwój i przygotowanie do dorosłego życia. Czytanie to jedna z dróg, dzięki której zostaną dziecku zaproponowane wzorce do naśladowania.

Wychowawczynie klas edukacji wczesnoszkolnej