„CZYTAM Z KLASĄ - lekturki spod chmurki”
Klasy II c, III a i III b kontynuując projekt „Czytam z klasą- lekturki spod chmurki” zapoznały się z nowymi lekturami oraz wykonały zadania, które przygotowała dla nich chmurka Tosia.
Klasa II c zrealizowała moduł III „Podróże po świecie”. Uczniowie przeczytali lekturę „Zaczarowana zagroda”, której autorami są Alina i Czesław Centkiewicz. Pierwszym zadaniem, jakie wykonali było uzupełnienie kolejnych stron lekturnika. Uczniowie wypełnili metryczkę lektury oraz narysowali Elegancika, czyli głównego bohatera. Następnie zilustrowali wybraną przez siebie przygodę, która ich zdaniem była najciekawsza. Dzieci zaprojektowały i wykonały zakładki do książek nawiązujące do przeczytanej lektury. W klasie II c zorganizowany był tematyczny dzień o Antarktydzie, gdzie toczyła się akcja „Zaczarowanej zagrody”. Następnie uczniowie wykonali zadanie pt. „ Co zrobisz jak się zgubisz? ”. Uczniowie podawali swoje propozycje, co by zrobili, gdyby zgubili się na wycieczce. Dzięki chmurce Tosi poznali bezpieczne zasady zachowań na wypadek, gdyby się zgubili.
Klasy III b i III a realizowały moduł II czyli „Podróże po Europie” uczniowie wybrali lekturę autorstwa Romana Pisarskiego pt:”O psie, który jeździł koleją”.
Wykonaliśmy następujące zadania: uzupełniliśmy kolejne strony lekturnika związane z drugą lekturą. Wypełnili metryczkę lektury, narysowali głównego bohatera oraz wybraną przez siebie, najciekawszą przygodę.
Ponieważ Dzień Pizzy przypadł w ferie zimowe, dlatego od razu po powrocie do szkoły zaprojektowaliśmy pizzę lekturkową. Znalazły się na niej przygody z naszej lektury.
Na koniec „zadań do wykonania” znalazła się „Lektura na lince”, znalazły się tam rysunki poszczególnych wydarzeń, o których czytaliśmy w lekturze. Za pomocą spinaczy do bielizny zawiesiliśmy je na lince w naszej klasie.
W ostatnią podróż chmurka Tosia zabrała uczniów do Włoch. Dzieci przypomniały sobie, gdzie na mapie Europy mieści się to państwo oraz miasta, które były celem podróży głównego bohatera książki. Obejrzały prezentacje o tym państwie i dowiedziały się, co warto tam zwiedzić. Na koniec uczniowie zastanowili się, co należałoby zrobić, gdyby ktoś z nich się zgubił na wycieczce. Po podaniu swoich propozycji oraz pomysłów wyruszyliśmy do wykonania ostatniego zadania
i wykonaliśmy „Księgę bezpieczeństwa”, która ma nam przypominać o tych ważnych zasadach przed każdą wycieczką.
W pełni zadowoleni i zaciekawieni czekamy na kolejną lekturę i zadania od chmurki Tosi.
Wychowawczynie klas II c, III a, III b